Minule jsem vám popsala způsoby a náležitosti ukončení pracovního poměru. V tomto článku se budeme věnovat administrativě, která je potřeba vyřídit pro každého odcházejícího zaměstnance.
Co vše musí mzdová účetní vystavit?
- vystavení Potvrzení o zaměstnání (tzv. zápočtový list)
- odhláška zaměstnance na České správě sociální zabezpečení (ČSSZ)
- odhláška zaměstnance na zdravotní pojišťovně
- podání Evidenčního listu důchodového pojištění (ELDP)
- vystavení Potvrzení o výši zdanitelných příjmů za daný rok
Den podpisu ukončení pracovního poměru
- Předání ukončení pracovního poměru vaší mzdové účetní (dohodu, výpověď, ukončení ve zkušební době).
- Stanovení výpovědní doby a výše odstupné na základě způsobu a důvodu ukončení pracovního poměru.
- Výpočet zbývající dovolené.
Poslední pracovní den zaměstnance
- Předání Potvrzení o zaměstnání zaměstnanci. Tento dokument si vytiskněte ve 2 kopiích a podepište je jako zaměstnavatel. Vyžádejte si od zaměstnance podpis s datem potvrzující převzetí dokumentu. Jedna kopie patří zaměstnanci a druhá kopie patří vám. Sken své kopie zašlete své mzdové účetní.
Do 8 dní od ukončení pracovního poměru
- Předání podkladů pro zpracování poslední mzdy vaší mzdové účetní (výše čerpání dovolené, výše odměn a jiné podklady, na základě kterých počítáte výši mzdy)
- Mzdová účetní na základě těchto podkladů zpracuje poslední mzdu zaměstnance. Dále podá odhlášky zaměstnance na ČSSZ a zdravotní pojišťovnu.
Do 30 dní od vyúčtování posledního příjmu zaměstnance (nejpozději do 31.1. následujícího roku)
- Mzdová účetní zpracuje a podá Evidenční list důchodového pojištění (ELDP). Tento dokument si vytiskněte ve 2 kopiích a podepište je jako zaměstnavatel. Při předání musí obě kopie podepsat i bývalý zaměstnanec spolu s datem převzetí dokumentu. Předat ELDP je povinné v den jeho podání na ČSSZ. Jedna kopie podepsaného dokumentu patří bývalému zaměstnanci a druhá kopie patří vám. Sken své kopie zašlete své mzdové účetní.
Potvrzení o výši zdanitelných příjmů
- Potvrzení vystaví mzdová účetní na žádost bývalého zaměstnance a to do 10 dní od této žádosti.
Jak je to u našich klientů?
Pro naše klienty chystáme “odchodový balíček”. Jako první nachystáme na den odchodu zaměstnance Potvrzení o zaměstnání. Všechny další dokumenty (odhlášky, ELDP, potvrzení o výši příjmů) našim klientům chystáme do 8 dní od ukončení pracovního poměru. 🙂